top of page

Zprávy z helpdesku – Co jste možná nevěděli

Updated: Nov 21, 2023



Vážení uživatelé,


přinášíme vám čerstvou várku novinek z našeho helpdesku:


1. CKIN status na letence

Chystáte se vyměnit letenku, na které má kupón status CKIN? CKIN status znamená, že cestující je již odbaven. Velice pravděpodobně se sám odbavil online na webu dopravce. V takovém případě je třeba před výměnou změnit status CKIN na status OPEN. To lze udělat zrušením odbavení na stránkách dopravce nebo požádáním dopravce o změnu statusu.


2. Jméno cestujícího v rezervaci

Při zadávání jména do rezervace doporučujeme vkládat mezi jméno a titul mezeru. Správné vložení jména je: NOVAK/JAN MR


3. Availabilita IB

Chcete zobrazit availabilitu dopravce IB a nedaří se vám to? Zřejmě používáte vstup A……. *IB Availabilitu IB zobrazíte pouze vstupem končícím /IB, např. A10MARPRGMAD/IB (IB availabilitu *IB bohužel nepodporuje).


4. Filed Fare maska

Nově v rezervacích zůstává maska (*FF), i když dojde ke změně letu. Maska má status I (invalid) a systém ji z rezervace neruší proto, abyste si mohli zobrazit, jaká maska byla v rezervaci původně uložena.


5. Změny bez poplatku/pokuty

Jak zjistit, u kterého tarifu jsou povoleny změny bez poplatku/pokuty? Travelport zavádí nový „pricing modifier“, který je možné použít ve funkcích FD (Fare Display), FQ (Fare Quote) i FS (Fare Shopping).

PX00 – nulový poplatek za změnu rezervace

PX25 – poplatek za změnu ve výši 25 % tarifu nebo nižší

PR00 – nulový storno poplatek při refundaci

PR50 – storno poplatek ve výši 50 % tarifu nebo nižší


Konkrétní příklady zde.



Váš Travelport

0 comments

留言


bottom of page