top of page

Zprávy z helpdesku – Postup pro převedení letenky ČSA na EMD – doplňující informace



Vážení uživatelé,


po dalších podrobných testech bychom ještě rádi doplnili informaci rozeslanou v předešlém „newsletteru“ minulý týden týkající se převedení nepoužité letenky na EMD.


1/ Pokud ještě existuje původní PNR s TUR segmentem, je možné ho použít a není třeba dodávat pasivní segment.


EV9CC2/37 BRQNH N347373 AG 99999992 02JUL

1.1KLIMOVA/MISA MRS

1. TUR OK BK1 PRG 31JUL-RETENTION LINE DUE TO CORONA

FONE-PRGT*222252419

FOP -S

TKTG-T*


2/ Další možnost je použití „AUXILIARY“ segmentu, opět bez pasivního segmentu.


>0ATXOKNN1PRG02JUL-VOLNY TEXT<


VJC2SX/5N QSBGN V5A5N AG 99999992 02JUL

1.1KLIMOVA/MISA MRS

1. ATX OK PN1 PRG 02JUL-TKT 064 9903 699499/500

** EMAIL ADDRESS EXISTS ** >*EM·

FONE-PRGT*222252419

TKTG-T*


3/ Pasivní segment je možné také použít, ale musí to být neexistující let, jinak se vrátí NO od dopravce.


4/ ČSA vyžadují při vystavení EMD použít „endorsační rubriku“ s textem COVID 19.


>EMDI/EXED0649903699500/ER-COVID 19/PE-R/P1<


5/ Zároveň je možné si poslat EMD „receipt“ na mailovou adresu uvedenou v PNRu.


6/ Pokud se na EMD převádí letenka, která již byla jednou nebo vícekrát vyměněna, je nutné do PNRu doplnit jakýkoli způsob platby, i když žádná platba nebude provedena. Doplnění FOP se provede např. vstupem >F.S<


7/ Takto vystavené EMD není možné voidovat.


8/ Pokud bude nová letenka vystavená proti EMD dražší, bude doplacena běžným způsobem platby. Pokud bude nová letenka levnější než použité EMD, rozdíl propadne a nebude ho možné již dále refundovat.


9/ Pro vystavení nové letenky je možné použít pouze 1 EMD.


10/ Novou letenku placenou EMD není možné refundovat klasickým způsobem v rezervačním systému. Je třeba řešit s ČSA.


Tento postup v současné době platí i pro další dopravce – AF, KL, MK, BA.



Váš Travelport

0 comments
bottom of page